fredag 7. mars 2014

She`s so cute Mars

Hei hei:-) Eg heiter Arnlaug og bur på Stord sammen med mannen min og dei to fantastiske jentene våre. Til daglig jobber eg på NAV og jobber med ungdom, eg stortrives i jobben min. På fritida driver eg stort sett med scrapping men om sommeren er det sjølivet som gjelder:-)

Det er utrulig stas og få være gjest hos That's just so cute. Eg har fulgt med på denne bloggen siden starten og finner så utrulig mykje inspirasjon her. 


http://arnlaugshobby.blogspot.no/


1) Når startet du med scrappingen? 
I 2008 byrja eg så vidt og sjekke ut hobbyen. Då var eg ny-gravid og ville laga baby album. Det tok jammen ikkje lang tid og bli hekta, for dette var virkelig den perfekte hobbyen for meg!
På ein måte har eg vel egentlig scrappa siden barneskulen. Eg har alltid limt bilder i album og lagt ved billetter, utklipp og andre små skattar. 

2) Hva inspirerer deg? 
Alt mellom himmel og jord egentlig. Fargar, opplevelser, årstidene, følelser... Men selvfølgelig alle mulige blogger der ute og då særlig utfordringsblogger. Eg scrapper best når eg har ein utfordring med dead-line eg må rekke;-)

3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
Kvit bazzil, mist, gesso, våtservietter og fargerikt dill.

4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Dette er nesten umulig og svare på for den lista kan nok bli lang. Men spesielt liker eg Laetitia, Elisabeth og Kasia.


5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Eg liker alle best og  bygge opp lag med diverse maling, mist, stempel osv. Dette viser eg litt lenger ned;-) Har eg lite tid så er Clean & Simple perfekt, og der er vel teknikken det enkle er ofte det beste. 

Eg har laga eit lite "mini-kurs" til dere for og visa korleis eg bygger opp ein layout. 

Det første eg gjer er og velge bilde og ta fram papir som passer til. Her blir det ofte brukt rester:-) Eg velger som regel kvit bazzil men kraft eller andre fargar går fint. Vil du bruka mønster papir er det lurt og ha litt gesso i området rundt der bildet kommer og litt utover. 


Eg velger videre farger på blekk eller mist. Blekk "stemples" på bakepapir. Mist sprayes på. Spray så med vatn så du får store dråpar. Bruk ein farge om gangen.


Så slipper/rister du dråpane ned på papiret. Du kan og trykke papiret på dersom du ønsker ein større flekk. Dersom du bruker mange fargar kan det væra lurt og tørke i mellom så det ikkje blander seg for mykje.


Når det er tørka stempler eg med litt ulike bakgrunnsstempler. Eg legger opp bildet for og sjå kor stemplene passer.


Så limes papira på. Har du brukt ein punch tidligere så ikkje kast reste biten. Den er perfekt som eit "vindu" mot bakgrunnen.


Så tar eg på gesso ved hjelp av ein våtserviett. Eit perfekt "verktøy" når du lager mixed-media prosjekter:-) Då blir det eit tynt lag som får papira til og henge meir sammen. Det er og fint og klæsje på litt ekstra her og der og evt tørke vekk litt andre plassar.


Så bruker eg som regel ein stensil som eg tar molding paste eller gesso gjennom. Molding paste fungerer som regel best.


Så, som regel før det tørker, tar eg litt mist gjennom stensilen. Ofte tar eg maling i stedet. Kjempe smart visst du har ein dyr favoritt maling som du trenger og spara på litt;-)


Så er det på med bilde og stæsj:-) På denne sida har eg og brukt ein tag som har blitt dyppa i rester fra blekket på bakepapiret.




Og her er nokre fleire eksempel: 




Mi oppgåve til dere: 
Lag eit mixed media prosjekt. Kva du lager er opp til deg, det kan væra LO, Art journal, kort osv. Du kan bruke mykje eller lite medium, men det skal væra brukt fleire typer og det skal synes at det er brukt;-) 

Lykke til:-) Er så spent på kva dere lager! 

RAK:
Viser rak.JPG

Linda


GryA



Maya



Stine


Julia

 
Vi gleder oss til å se hva dere finner på.
Fristen for denne utfordringen er 28.mars kl. 23.59
Deadline 28th of March
 
 

8 kommentarer:

marit sa...

Så gøy! Har vært på kurs med Arnlaug, og ble hekta etter det;) Men skal jeg bare legge bidraget mitt inn i komentar feltet her?

ÅsaJ sa...

Hej!
Har gjort ett bidrag hit men hittar ingenstans att länka... Här är mitt bidrag så länge.

http://scrapatheltenkelt.blogspot.se/2014/03/tjsc-shes-so-cute.html

Maya sa...

Beklager Inlinkz var glemt! Nå er den på plass! Gleder oss til å se bidragene deres! :)

Arnlaug sa...

Så gøy å få væra gjest her altså! Gleder meg til å sjå mange fine bidrag:-)

Nydelige bidrag fra DT var det og:-D

Agnete-Sagalind sa...

Det var så morsom en utfordring at jeg rett og slett tok meg tid til å gjøre en video av mitt bidrag som dere kan se her:
http://www.youtube.com/watch?v=FnCaFFDn2HI

Dere er også nevnt i beskrivelsen av vidoen på Youtube

Ha en strålende dag!

Kreatyra! :)

GryA sa...

Så kult Sagalind!

A scraptastic life sa...

Jeg får ikke til å legge til mitt bidrag ettersom det ikke er mulig å laste opp et bilde som vedlegg. Om dere gjør litt detektivarbeid er mitt bidrag kort nr. 1 under tittelen "diverse kort 2" (s. 2) på min blogg: scrappyvie.blogspot.com ;-)

GryA sa...

Vi skal lete oss frem til kortet ditt Scraptastic!!!