mandag 15. juli 2013

She`s so cute 36

Vi har kommet til den 15 juli, og har en ny gjest her hos oss.
La oss presentere.....
 
 

Heisann!
Jeg heter Solfrid Sørensen, er -79 modell, og ekte nordlenning.
 Jeg bor like utenfor Tromsø sammen med mannen min, og de to herlige ungene våre, en jente og en gutt, som er mine mest brukte scrappemotiver. :)
I scrappe- og bloggverden buker jeg hovedsakelig nicket Aquarell, og jeg er mest aktiv innen forumet Scrapping.no. Der finner jeg mye inspirasjon og nye ideer å prøve ut. :)

Som de fleste andre innen scrappeverden, lider jeg vel av papirgalskap.
For meg er scrappingen total avkobling, terapi og pusterom i en ellers hektisk hverdag med jobb, unger, fotball og lekser.
Tusen takk til TJSC for at de vil ha meg som gjestedesigner denne måneden! :)


1) Når startet du med scrappingen?
Jeg startet med scrapping for alvor i 2005, da sønnen min ble født.
Jeg kjøpte album og ferdige arkpakker på Notabene, husker jeg, med babytema.
Man kan vel trygt si at de er byttet ut med annet ark og stæsj nå. :)

 2) Hva inspirerer deg?
Jeg blir inspirert av det meste. Sanger med fine tekster som passer som tittel på en LO, reklamer med fine oppsett, og i stor grad blir jeg inspirert av alt det flotte jeg ser på nett som andre har laget.
 3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
For øyeblikket er jeg veldig glad i washitape, bruker det mye.
Skjærebrettet mitt fra Martha Stewart er også et must.
Og edgepunchene fra Martha Stewart er også noe jeg bruker mye.
Og spellbinder- diesene mine. Og Cuttlebugen.
Og... det meste andre stæsjet mitt også. :)

      4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Det finnes så mange flinke scrappere der ute, men de som inspirerer meg mest er
Cornelia- Hun er en av de mest kreative og "nyskapende" scrappedamene jeg vet om.
Hun kommer opp med fantastiske ting, og det er bestandig spennende å se innom bloggen hennes.:)
Ann Kristin- Hun lager så fine ting! Flotte, gjennomførte prosjekter.
Bodil - En utrolig produktiv og kreativ dame. LOene hennes er bestandig spennende å se på, og hun lager så mye flott. :)

         5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg har ikke noen spesielle favoritteknikker, men noen ting går ofte igjen når jeg scrapper.
Jeg er ikke noen vintage- eller shabby chic scrapper, stilen min går vel mer mot freestyle, eller clean and simple, eller... Tja, det som måtte falle meg inn der og da, kanskje? :)

Så til utfordringen min...
Jeg er veldig glad i enkle LOer, uten for mye blonder og blomster o.l.
gjerne slike som disse  eksemplene:
 



 
 
Bruk hvit kartong til bakgrunn, ikke mønsterark!
Bakgrunnen lager du selv, med stempler, mist, maling, stensiler osv.
Du skal ikke bruke blonder eller blomster, jeg vil se et litt røffere uttrykk enn det.
Og jeg vil se farger! Klare, flotte farger!
 
You have to use white cardstock as your background, no pattern paper!
You should make the background with stamps, mists, paint....
It is not allowed to use flowers and lace.
And I want to see colors. Bright, lovley colors!
 

En liten RAK fra meg til en av dere som prøver dere på utfordringen
Lykke til. :)
Og takk for meg.
 
 
 
 
 
Vi i DT har selvfølgelig kost oss med oppgaven, og her har dere resultatet:
 
 
Linda
 
Gry A
 
Maya 
 
Stine
 
Julia
 
 
 
Blir du med du også?!?
 

Ingen kommentarer: