lørdag 15. juni 2013

She`s so cute 35

15 juni er her, og vi har en ny scrapper å presentere for dere.
Gled dere, hun har laget en kul og annerledes utfordring for oss!



Jeg heter Graciela Cedrès Larsen og bor i haugesund sammen med forloveren min, og våres fire prinsesser.
Jobber som førskolelærer i barnehagen. Fritiden min går til ungene og mannen, samt til å scrappe, lage kort, hekling og litt mer.
Bloggen min handler om kortlaging og scrapping, også om hverdagen min. Har du lyst til å ta deg en tur finner du den HER.

1) Når startet du med scrappingen?
Da jeg var ungdom gikk det mye i art journaling, ikke så avansert som nå dagens, men det var da jeg begynte med mine "klipp og lim" prosjekter. Begynte med scrapping i 2004 da jeg oppdaget et par forum på nettet om dette. Etter det er det blitt kortlaging og scrapping en del av hverdagen min.

2) Hva inspirerer deg?
Alt og ingenting :) Blir som vanlig inspirert av bildene og det bildene handler om og ellers alle ting rundt meg. Liker å dra på treff eller treffe andre likesinne, det er også veldig mye inspirasjon å finne på nettet eller i blader.

3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
Skjærebretten min, tynn svarte tusj og color box chalk ink pad creamy brown.
Ellers er det cuttlebug og dies ting jeg bruker ofte.

4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Har ikke noen bestemt person som inspirerer meg, men mange.
Alle dere der ute inspirerer meg :)

5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Har ikke noe spesiell eller favoritt teknikk, men jeg liker Clean and Simple teknikken som jeg bruker både på kortene og i LO`ene min.
Hvis jeg skal scrappe, henter jeg som vanlig inspirasjon fra bildene og tittelen (som jeg 99% av gangene finner før jeg begynner). Når jeg lager kort blir som vanlig en ide forandret underveis.
En liten hemmelighet er at jeg er veldig dårlig til å planlegge kort med god tid, så det er veldig "meg" at jeg begynner med et kort 1 time før vi skal ut, men er som vanlig de kortene jeg blir mest fornøyde med :)

Jeg ble veldig glad da jeg ble valgt til å være gjeste designer hos "Thats just so cute",
veldig gøy!
Siden jeg forteller dere at jeg er en "i siste sekund" kort lageren, vil jeg vise dere en eksplosjonsboks jeg pleier å lage når jeg vil ha et litt uvanlig kort, men som går veldig fort.
Det finnes mange tutorialer om denne boksen der ute, de fleste littt mer avanserte enn denne.
Meg jeg bruker den samme måte da jeg lagde min første eksplosjonsboks i 2005, veldig enkelt, fint og ikke minst....det går veldig fort!






Jeg har brukt dies for å lage denne boksen og inn i midten hadde jeg et fuglehus i tre.
Syns den ble veldig søte!
Har laget en liten tutorial til dere som forklarer hvordan den er laget :)
først tar jeg et 30,5x 30,5 bazzil og skjærer den i 30x30.
Preger den hver 10 cm hver vei som visst på bildet og klipper vekk alle de 4 hjørnene.
Da ender jeg med fire 10x10 cm firkanter, som etterpå kan brukes til å dekorere kortet.

Lokken lager jeg ved å klippe en 16x16 cm firkant, som preges ved 3 sm hver vei.
brett hjørnene innover og lim de sammen.




håper dere likte den og at dere vil prøve seg på den :)

Jeg utfordrer dere til å lage noe som dere bruker max 1 time på!/
Make whatever you want, but you have no more than 1 houor!

du kan bruke denne tutorial for å lage en eksplsjonskort
eller noe annet


Jeg har laget denne raken til vinneren av denne utfordringen.



Vi i designteamet har også kost oss med hurtigscrapping, og her er resultatet...

Linda

Gry A

Maya

Julia

Stine



6 kommentarer:

Bodil sa...

Flott utfordring. Så så kjekk ut den boksen så det kommer nok et bidrag til fra meg :)

Bodil sa...

Da var bidrag nr 2 i boks :)

pia iris sa...

så utrolig flott den boksen var, og i tillegg lagd på så kort tid.
skikkelig imponerende :o)
klem pia

Sivic sa...

Kjekk utfordring :)

Tone K. sa...

Artig utfordring....og virkelig en utfordring for meg med så kort tid :)
Moro :)

Gracielalife Design - by Graciela sa...

utrolig gøy å være med og at så mange likte og valgte å ta utfordringen!
nå sitter jeg her og ser på alle de flotte bidrag som kom inn, imponert! dere er veldig flinke damer!
ønsker dere alle en fin-fin sommer og snart for èn av dere en kjekke pakke i posten, håper den faller i smak :)
Graciela