lørdag 15. september 2012

She`s so cute 27

En ny 15, en ny gjest... slik er det her hos oss!
Denne gang er det denne flotte dama som stikker innom oss.

Vi har stilt henne noen spørsmål, og lar henne presentere seg selv:


Hei, hei.
Jeg heter Synnøve, er DT-medlem inne i koselige Scrappeland og bor i vakre Valdres med mann, to småsjarmiser på 4 og 7 år, Jamthunden Erja og katten Gråtass.

1. Når startet du med scrappingen?
Har alltid elsket og kreere ting i ulike materialer, men oppdaget denne hobbyen nesten likt med morslykken i 2005, og siden er det scrapping og foto som har blitt prioritert i den lille fritiden som måtte titte frem en sjelden gang.

2. Hva inspirerer deg?
Småsjarmisene mine på 4 og 7 år og kanskje spesielt alle bildene jeg elsker å ta av de, alle fantastisk dyktige scrapper i inn og utland og min ekstra "søster" Camilla som jeg oppdaget hobbyen sammen med. Og så skal det sies at jeg har mange rare innfall og plukker opp inspirasjon på de minst tenkelige plasser tjihii, men en av alle spennende utfordringer rundt omkring i utfordringsbloggverden er ofte det som får meg i gang.

3. Er det noe du ikke klarer deg uten av utstyr/stæsj/etc?
Et must å ha i scrappesakene mine er: ink, gesso, stempler med snirkler og tekst, blondegardiner, stiftemaskin og relieffpasta. Ellers varierer stilen såpass mye at det meste kommer i bruk som jeg har liggende.

4. Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden, og hvorfor?
Må innrømmes sommerhalvåret ofte blir brukt til mye annet enn scrapping... Bor i et evig restaureringsprosjekt som krever sitt, så litt sommer scrappetørke er det alltid... Men når høsten kommer er det himmelsk å dra det frem igjen. Utrolig mange dyktige scrappere! Finnabair imponerer meg med sine herlige kunstverk jeg bare kan studere detaljer i evigheten på, ellers synes jeg det myldrer av fantastiske scrappere innenfor landegrensene... ingen nevnt, ingen glemt.

5. Har du en spesiell teknikk eller fremgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg vil nok aldri bli en minimalistisk scrapper... Elsker detaljer og legger mye arbeid i å lage mine egne bakgrunner. Det er her ink og ofte store mengder relieffpasta og gesso kommer inn (og bestemors gamle blondegardiner). Med en aktiv hverdag som de fleste andre småbarnsmødre ender det gjerne med en ny detalj eller strøk maling på bakgrunnen når jeg passerer hobbyrommet i løpet av dagen... og nei, det blir sjelden slik jeg hadde tenkt i utgangspunktet tjihii. Har så smått prøvd meg litt på lerret også... veldig gøy!! Ellers har jeg fått helt dilla på prikker i sommer, i tillegg til prikket kjoler i flere farger kom jeg også over prikkete sko (måtte ha hihi). Så får vi se om prikkesyken smitter over på scrappingen i høst...

Så til utfordringen fra meg til dere:
Jeg vil se detaljer... masse detaljer, stilen velger du, hva du lager velger du. Men jeg vil se bruk av gesso/maling og blonder.
Gleder meg til å se hva dere tryller frem.

Synnøve sponser denne RAKen til en av dere heldige der ute:


Synnøve


Pia Iris


GryA


Stine 


Linda


Fristen for å delta på utfordringen til Synnøve er 30 september kl.23.59.

1 kommentar:

Scrappegal sa...

HERLIG synnøve!!! :) Gratulerer som gjestedesigner! :)