onsdag 15. august 2012

She`s so cute 26


Vi har nok en gang fin, fint besøk her hos oss i That`s just so cute, denne gangen av denne flotte dama:



Jeg heter Sonny Karlsen. Jeg er fra et lite sted som ligger i nærheten av Finnsnes,  i Troms.
Jeg startet med scrappingen i 2008. Min gode venninne, Merete, bedre kjent som Meretekj, fikk meg til å bli interessert i denne fine hobbyen. Laget vel mitt første kort ved kjøkken-bordet hos henne. Det laget jeg til min svigerdatter (som er Meretes datter).

Av ting som inspirerer meg til å scrappe, er det nok først og fremst det at eg liker å være kreativ. Og så betyr alle de koselige kommentarene jeg får i bloggen min mye, og alle som legger seg til som følgere. Synes også det er inspirerende at noen liker det jeg lager. Det finnes så mange flinke folk rundt om, og jeg har fått så mange gode venner blant disse. Og så er det så fint at alle deler den samme interessen. For bare vi scrappere kan vel forstå hvordan man kan bli så interessert i papir, stæsj og teknikker :)

Av utstyr til scrappingen, så må jeg ha Distress Ink putene,perler, blomster, glitterlim og blonder. Bruker mye av det når jeg scrapper. Og mønsterpapirene til Pion Design må jeg ha. Symaskinen bruker jeg mye når jeg scrapper, så den er jeg ganske avhengig av.

For tiden, eller alltid, så blir jeg inpirert av den samme som viste meg scrappe verden; Meretekj. Hun er en av de flinkeste scrapperne jeg vet om. Hun lager nydelige kort, og har alltid noe nytt å vise meg, enten det er utstyr til scrappingen eller nye teknikker. I tillegg blir jeg inspirert av de flinke DT jentene i min egen utfordringsblogg; Scrappin' All Over - Rita, Trude, Lin Monika og Mona. Og alle de flinke folkene jeg har blitt kjent med gjennom Paper Craft Planet. Der er det mange kreative og flinke folk.

Jeg liker å lage kort, og ting, med mye stæsj. Liker derfor vintage og shabby chic stilen godt. Så det blir en del søm og distressede kanter på det jeg lager.

Jeg er blitt bedt om å lage en utfordring til dere. Og et inspirasjonsbidrag, med en liten tutorial til.
Jeg, som dere andre, har mye rester av band og blonder liggende. Har derfor brukt disse til å lage litt pynt.

Først klipper jeg ut en runding av kartong .I ønsket størrelse. Denne er ca. 3-4 cm i diameter.

Deretter klipper jeg til bånd og blonder i lengder fra 6 cm til 12 cm. Eller så lang som jeg ønsker ifht. diameteren på kartongen jeg har klippet til. Jeg har dessuten klippet til stykker av osteklut og tyll. Jeg har også brukt stykker av bredere blonde her. Man trenger ikke å være så nøye med fasongen. Jeg bretter de bare til, slik jeg vil ha de,  når jeg limer de på kartongen.
Slik:

Jeg limer disse på med senter i midten. Jeg bruker en plastpinne for å presse bitene fast, slik at limet får tørket litt. 
Deretter limer jeg på bond og blonder i forskjellige lengder.
Til slutt setter jeg et hull i midten med en tykk stoppenål, og setter i en splittbinders med en perle på. Her har jeg også limt på et perlebånd.

Her er et par til: 
Som dere ser, så er det bare å bruke fantasien her. Håper dere ble inpirert til å lage disse. Lykke til!

Så var det utfordringen til dere:
" Bruk selvlaget pynt på det dere lager".
Da er det lov til å bruke min tutorial, for de som vil det :)

Her er mitt inspirasjonsbidrag til dere:





Lykke til til dere alle.
Vinneren får en RAK av meg.

Vi i designteamet har selvfølgelig brynt oss på den flotte oppgaven fra Sonny, og her er løsningene våre:

Pia
Pia har heklet blomster

Linda
Linda har laget blomster av tyll og knapper/tyll

GryA
GryA har laget blomst av en "duppedings" fra Panduro

Stine
Stine har laget blomster av papir.



Håper å få se mye fint hjemmelaget "stæsj" fra dere, innen 30 august :)






2 kommentarer:

Lisa sa...

Wow, vilka underbara blommor Du gör! Jättetack för förklaringen till dem!Kramar Lisa ❤

lissy-hanne sa...

En smuk blomst du der har lavet, du får et bidrag fra mig, med en anden slags blomst.
knus