tirsdag 15. mai 2012

She`s so cute 23

Da var tiden kommet... tiden for å presentere en ny gjestedesigner for dere!
Denne gangen har vi besøk av en dame med en helt unik scrappestil, som vi er helt sikre på at mange av dere kjenner til!

Vi er stolte av å presentere............






Mitt navn er Brit Sviggum. Har akkurat blitt 40....puh!
Jeg er gift og har en sønn på 6 og en datter på 3. Jeg bor i Egersund i Rogaland,
og jeg elsker scrapping :)




1) Når startet du med scrappingen?
Jeg startet med scrappinng for 10-12 år siden. 
Til og begynne med var det jo ikke så mye en kunne gjøre, 
for det fantes ikke så mye utstyr her i landet. Men etter hvert utviklet det seg jo. 
Må si at det er nok de siste 3-4 årene jeg har blitt helt hekta : )
Jeg har funnet meg en stil som jeg trives veldig godt med, 
og da har det liksom blitt enda kjekkere.


2) Hva inspirerer deg?
Det er mye som inspirerer meg, og derfor tenkte jeg at jeg kunne skrive litt om det. Så hvis dere tar en titt under her, så har jeg laget en liten inspirasjonsartikkel.


3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
JA! :) Jeg er helt avhengig av mist/maling og Tim Holtz saksa mi.


4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Jeg er en stor fan av Iris Babao Uy. Elsker sidene hennes, og blir alltid veldig inspirert etter
et besøk i bloggen hennes. Ellers er det mye inspirasjon å finne hos Skissedilla 
og CSI hvor jeg er designer,


5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Ja, jeg liker jo veldig godt å klippe ut motivene mine, og så plassere dem inn i nye omgivelser.
Og da gjerne i tillagte nye landskap, eller en mer mixed media bakgrunn 
med utklipte figurer og bilder til.






Jeg har en liten utfording til dere: Jeg vil gjerne se utklipte bilder plassert i nye omgivelser på LOer. Og utklipte motiver/figurer på kort :)






Her er et bidrag fra meg :


Her har jeg brukt hvit Bazzill, klister fra Echo Park, osteklut, Gesso,
Glimmer Mist og små remser med restepapir og blonde.


Jeg har en RAK som vil bli delt ut til en av dere som deltar på utfordringen :)


Slik blir jeg inspirert :

Jeg elsker å lage eventyr-bok aktige LOer, og jeg får mye inspirasjon fra blader, 
TV og internett. 
Når jeg planlegger LOene mine, går jeg ofte gjennom mønsterpapirene mine og ser om det er figurer/motiver der som jeg kan klippe ut og bruke. Så finner jeg bilder som passer til disse utklippene. MEN......noen ganger er ikke figurene fra mønsterpapirene nok. Jeg føler at noe mangler, og da Googler jeg etter det jeg trenger. Akkurat som på denne LOen:

Her har jeg brukt papir fra Webster`s Pages, og så brukt Google til å finne et gjerde, litt sopp og sommerfugler. Jeg lager de til den størrelsen jeg ønsker i Photoshop, og fikser litt på dem - kanskje lager de litt tegneserie aktige(ved bruk av filter).  Og jeg liker godt kombinasjonen av mønster papir utklipp, og bilder funnet på nettet. Bare husk å ikke bruke bilder som er kopi-beskyttet ;)
-------------------------------------------------------------
Jeg blir også veldig inspirert av ting jeg ser på barne-tv.Det kan være farge kombinasjoner, temaer, mønster, ting man kan lage osv. Her er et eksempel fra programmet Charlie & Lola : 
Her kan du se sammensetninger av tegninger, mønster papir og orginale bilder :) Det er virkelig bra inspirasjon for både scrapping og Art Journal.
----------------------------------------------------------------------------
Jeg liker også godt å lete gjennom Ebay for små "skatter" til å bruke i scrappingen.
Der kan man virkelig finne mye som kan brukes til både scrapping, kort og AJ. Her kan dere se tre forskjellige LOer hvor jeg har brukt sånne View Master hjul, kjøpt på Ebay (husker dere slike som vi hadde da vi var barn ? ). 



Denne siden laget jeg da jeg var på Finnabair kurs på Scrapperallyen i Mars.
Så som dere ser kan disse hjulene brukes til forskjellige stiler.
----------------------------------------------------------------------------------------

Og som jeg skrev litt lenger oppe: Det er en scrapper jeg alltid blir inspirert av, og det er Iris Babao Uy !!! Jeg virkelig digger alt hun lager. Hun har slik en leken stil som jeg liker så godt. Så ta en titt i bloggen hennes. Jeg er sikker på at dere vil bli inspirert ;) http://irisbabaouy.typepad.com/creativecorner/
----------------------------------------------------------------------------

Vel, dette er litt om ting som inspireree meg. Håper dere kanskje har fått noen små tips, og finner nye ting som inspirerer dere :) Ha en fin dag!
















Vi i DT har også lekt oss med den kjekke utfordringen til Brit,
og håper selvsagt at DU slenger deg med!



Stine


Pia Iris

Gry Anette

Linda









Fristen på å delta på denne utfordringen er 30 mai kl. 23.59.
Reglene våre finner du her








4 kommentarer:

Lene - Nabon sa...

Så kult Brit! Digger stilen din, og deg osgå selvsagt! Glad du er på laget!

Chantal Vandenberg sa...

AMAZING WORK!!! Totally sensational!!!

Birgitte sa...

Utruleg artig utfordring! Mulig eg har tatt litt av, for eg har laga 3 bidrag. Har digga Brit lenge, men ikkje heilt turt å prøve meg sidan ho er rå flink. No vart det litt lov å herme, så eg måtte prøve, og fekk så mange idear underveis at det bli 3 sider.Tusen takk for masse inspirasjon og ei herleg utfordring!

Birgitte

pia iris sa...

bare herlig at dere inspireres til å lage mange bidrag :o)